Užtikrinamų sričių sąrašas klubams
Aš įpareigoju savo sporto ar sveikatingumo klubą valdyti naudojant geriausią žinomą patirtį ir užtikrinti, jog buvo imtasi atitinkamų veiksmų siekiant užkirsti kelią COVID-19 pandemijos plitimui. Dėl pastarųjų, su pandemijos plitimo rizika susijusių veiksmų, pripažįstu, jog šiai dienai vykdoma praktika gali pasikeisti atsiradus naujiems moksliniams tyrimams, prie kurių prisitaikysime ir esant poreikiui keisime naudojamą praktiką.
1. Atstumo laikymasis / viruso plitimo ribojimo priemonės
Užtikrinti saugų atstumo tarp klientų laikymąsi. Klubas taiko priemones, tokias kaip grindų ženklinimas ir įvairių kitų ženklų naudojimas, kurie užtikrintų saugaus atstumo tarp klientų laikymąsi – mažiausiai du metrus tarp žmonių (arba kitas atstumas, kuris bus nustatytas nacionaliniu lygmeniu). Tam tikromis situacijomis, pavyzdžiui grupinių treniruočių metu, kuriose yra intensyviai sportuojama ar tokiu metu, kai šalyje pasireiškia didelis viruso plitimas, bus atsižvelgiama ir į didesni atstumo tarp narių užtikrinimą.
Užimtumo valdymo sistemos / politika. Klubas žino ir laikosi visų apribojimų, kurie yra numatyti pagrindinių šalies institucijų ir savo vykdoma veiklos politika užtikrina, jog yra jų laikomasi. Klubų užimtumas yra mažinamas įskaitant ir rūbines, grupinių užsiėmimų salės/studijas ir kitas bendrai naudojamas erdves.
Priemonės, numatytos sustabdyti viruso plitimui. Klubas taiko priemones, draudžiančias dalytis sporto įranga ir inventoriumi, vandens buteliukais/gertuvėmis, rankšluosčiais ir kt. visame klube. Priemonių planas, užtikrinantis saugų sportavimą, visada prieinamas klubo nariams jiems lengvai pasiekiamose ir matomose vietose.
Apsauginių kaukių dėvėjimo politika. Klubuose yra užtikrinamas apsauginių kaukių, dengiančių nosį bei burną, dėvėjimas tokiu būdu, kuris yra numatytas vietinės valdžios institucijų. Visi klubo nariai, įeidami ir išeidami iš klubo, taip pat kaip ir eidami iš vienos klubo zonos į kitą bei tais atvejais, kada nėra galimybių išlaikyti saugaus atstumo tarp žmonių, kaukių dėvėjimas yra privalomas. Klubo nariams gali būti leidžiama, ir neleidžiama nusiimti apsauginių veido kaukių per tam tikrus užsiėmimus, tačiau darbuotojai visuomet privalo dėvėti apsauginę veido kaukę ar/ar kitas priemones, dengiančias burną ir nosį.
2. Darbuotojų / klubo narių saugos užtikrinimo sistema
Išsamus personalo mokymas. Klubo darbuotojai yra informuojami apie naujausius turimus įrodymus ir rekomendacijas dėl COVID-19 pandemijos, įskaitant viruso užkrato plitimosi riziką, dabartinį jo paplitimą šalyje, rizikos mažinimo veiksmus, asmeninės higienos mokymus ir geriausią naudojamą praktiką. Vadovybė ir visi kiti klubo darbuotojai yra įsipareigoję laikytis klubo, regioninių bei nacionalinių numatytų saugos reikalavimų, susijusių su valstybės nutarimais/įstatymais/įsakymais taikant COVID-19 pandemijos valdymo priemones.
Darbuotojų ir narių sveikatos stebėsena. Klubas įsipareigoja įgyvendinti kasdienius asmens sveikatos patikrinimo procesus tiek darbuotojams, tiek klubo nariams. Sveikatos būsenos patikrinimas turi būti tiek pačio darbuotojo savęs patikra prieš atvykstant į darbo vietą, tiek atvykus į darbo vietą – temperatūros matavimas ir simptomų patikrinimas prieš įeinant į klubą.
Reguliarus narių bendravimas. Visa saugos politika ir jos vykdymo informacija yra aiškiai išdėstyta darbuotojams ir klientams. Informacija yra pateikiama suprantamai ir aiškiai, kad visi nariai suprastų vykdomus veiksmus ir aktyviai įsitrauktų į COVID-19 pandemijos prevencijos plitimo priemonių vykdymą.
Nenumatytų atvejų planavimas. Klubas parengęs saugos ir komunikacijos planus šioms situacijoms: a) turėjus kontaktą su susirgusiu COVID-19 asmeniu, kuris galimai galėjo paveikti ir aplinkinius; b) pačiam susirgus COVID-19.
Darbuotojų grįžtamojo ryšio mechanizmas. Klubas užtikrina galimybę visiems darbuotojams pateikti savo nuomonę dėl tam tikrų problemų ar/ir turimų pasiūlymų (pavyzdžiui, paruošta dėžė pasiūlymams mesti ar specialus elektroninis paštas, kuriuo gali būti siunčiami visos darbuotojų idėjos, pasiūlymai ar / ir pastabos).
3. Klubų valymas ir dezinfekavimas
Išsamūs higienos ir dezinfekcijos planai. Klubas užtikrina, jog jame klubo darbuotojams ir nariams yra lengvai pasiekiamos individualios dezinfekcinės priemonės, įskaitant rankų dezinfekavimo skysčius/alkoholio pagrindo gelius, muilą ir uždaras šiukšliadėžes, skirtas saugiam higienos medžiagų (pvz., popierinių rankšluosčių, sanitarinių gaminių) šalinimui.
Klubas turi patalpų ir sporto inventoriaus valymo planą/tvarkaraštį. Klubas siekia užtikrinti, kad visos patalpos būtų švarios ir higieniškos: reguliariai valomos ir dezinfekuojamos visų patalpų grindys, paviršiai, sporto įranga ir inventorius, taip pat dezinfekuojamos durų rankenos, dušai, kriauklių kranai ir kitos dažnai žmogaus liečiamos. Valymo ir dezinfekavimo darbai yra vykdomi kelis kartus per dieną.
Užtikrinamos tinkamos vėdinimo sistemos. Klubas užtikrina, kad vėdinimo sistemos ir vykdomos priemonės atitiktų visus vietinius reikalavimus ir standartus. Klubas taip pat imasi papildomų priemonių išlaikyti saugų drėgmės lygį (40-60%), reguliarų patalpų vėdinimą ir valymą. Taip pat klubas naudoja stebėsenos įrašus, kurie įrodytų šių priemonių įgyvendinimą.
4. Klubų narių kontaktų stebėsena/atsekimas
Siekiant užtikrinti kontaktų atsekamumą, klubas turi galimybę atsekti apsilankiusius narius ir juos informuoti apie COVID-19 atvejį esant poreikiui. Klubas naudoja atitinkamą sistemą, kuri padės sveikatos priežiūros institucijoms atsekti kontaktus ir turi galimybes pranešti visiems buvusiems nariams ir / ar darbuotojams informaciją apie klube buvusį sirgusį asmenį.
Nustatoma COVID-19 atvejų sekimo priežiūros sistema. Klubas turi bent vieną paskirtą COVID-19 reagavimo koordinatorių / vadybininką, kuris prižiūri kontaktų atsekimo procesą. Koordinatorius / vadybininkas turi parengtą planą, kokiu būdu apie įvykį pranešti visiems reikiamiems nariams ir darbuotojams.